10/11/09

Juba kuu aega Makedooniat

Niiet aeg on teha väikene vahekokkuvõte.

Mulle siin väga meeldib, aga kirjutan natuke lahti ka.

Makedooniasse saabudes algas kompimisefaas. Oli palju pidusid ja tööl ei teinud midagi, sest keegi ei teadnud, mida ma pean tegema ja mida ma üldse tahan teha. Nimelt on siin nii, et ametlikus projekti kirjelduses on üks asi ja tegelikult teed teist asja. Minul väga suurt muutust ei toimunud, aga näiteks teine Eesti vabatahtlik Anette pidavat projekti järgi koolides mingeid huvialaringe vms tegema hakkama, aga nüüd tegeleb hoopis noortekeskuses niisama noortega olemise, maja valvamise ja tšillimisega ning ma olen veendunud, et talle see täitsa meeldib. :)Mina ei tegele aga koolides üro mudelite korraldamisega. Kompimisfaas lõppes sellega, et me istusime kõik kontoris maha ja mõtlesime, mis workshoppe me saame teha. Mina valisin siis internetis äri tegemise õpetamise ja digitaalajakirja Libertase turundamise. Praeguseks on asi nii kaugel, et suure tõenäosusega alustan ma internetiäri e-kursusega ja lõpetan loengute pidamise. Iga noor saab eraldi parooli ja kasutajanime, ning saab kursust võtta just siis kui ta ise tahab ja kus ta ise tahab. Tsill. Digitaalajakirja turundamisega on praegu see teema, et hetkel tegin lihtsalt esmavajaliku ära ja minust sai rohkem IT-mees mitte marketingimees. Ehitasin siin kuu aja jooksul 2 kodulehte, millest 1 on minu arust väga hirmus, aga teine väga ilus. Igal juhul, ma tahan turundada, mitte veebi ehitada. Seega rääkisin juba oma ülemuste Draganitega ja ilmselt otsustame hakkata otsima IT-meest. ;) See tähendab, et peagi saan ma iga päev oma lemmiktegevusega tegeleda.

Niiet ma arvan, et minu aasta pikkune töökirjeldus on enamvähem välja kujunenud.
Olen vabatahtlik, kes teeb noortele tasuta e-kursust teemaks e-business ja ma tahan, et see saaks olema makedooonia keeles, seega otsin tõlkijat juba. :) Ning lisaks turundan ma ülemaailmset noorteajakirja Libertas. Palju õnne mulle, sest see on rohkem, kui ma lootsin.


Lisaks olen selle kuu aja jooksul saanud päris palju mööda Makedooniat ringi käia. Olen leidnud ka Skopjest palju uusi tuttavaid. Võibolla mõnest neist kujuneb välja suurepärane sõber eluks ajaks. ;)

Muidugi meeldivad mulle siinsed ilmad. Täna pole nii soe, ainult 24 kraadi. Tavaliselt on siin ikka lõuna ajal ligi 30 kraadi. Olen ära harjunud juba ja mulle selline kliima täitsa meeldib. Ja muidugi 1 päev oli ilm ikka täiesti hukas ja no arvake ära, mis päev see oli. Muidugi meie noortekeskuse avamispäev. :D Niiet me võibolla teeme uue avamispäeva. :D


Olen avanud ka mittetulundusliku internetiturunduse blogi makedoonlastele, kus ma üritan neid antud teemas aidata. :)

Rahaliselt olen kõvasti miinuses. Saan 9000 denaari kuus raha, aga arvan, et olen kulutanud 20 000 denaari, aga eks täna selgub. Teen auditi oma rahakotile. :)


Ok, ei jõua enam kirjutada.



Pruuti ei ole veel tekkinud, aga kui tekib, siis luban, et ta on kõige ilusam, targem ja huvitavam tüdruk terves Makedoonias. ;)



tervitused kõigile sealpool ekraani ja miks ainult Eestist halbu uudiseid saadate?

No comments:

Post a Comment