10/19/09

Tagasilöögid - The Big Plan hävitati ja Libertas ei murra edasi

Minu blogi on olnud igavalt positiivne. Aeg muutusteks.

Lood järgmised.
Viimastel päevadel on juhtunud mõned sündmused. Mitte midagi hirmsat, aga juhtunud on asjad, mis panevad natuke mõtlema.

Tulin siia ennast arendama ja paremat arenduskeskkonda otsima, aga hetkel tundub, et olen just vastupidise käigu teinud.
Esimene kuu töötasin natuke ebameeldivate asjadega, sest oli alustamise värk. Nädal aega tagasi sain endale suhteliselt unistuste töö - oma organisatsioonile internetikampaania korraldamine - mis saaks olla internetiturundusest huvitatud noormehele parem töö? Kui ma selle ülesande sain, siis töötasin kohe mingi 5h järjest. Mul oli peas tekkinud juba visioon, kuidas ma suudan selle kampaania üliedukaks või vähemalt edukaks teha. Panin isegi sellele ägeda nime: ''The Big Plan''. Olin teinud isegi üksikasjaliku strateegia valmis ja kõik tundus laabuvat.
Sai kampaaniaveebi strateegias juba kokku lepitud, kuid siis saabus Skopjesse tagasi suur kunstnik Prantsusmaalt. Nimetagem teda siis Google Tõlkimismasina põhjustel L-iks. Ja mis ta tegi minu visiooni, mille plusside ja miinuste üle vaagimine, ei lasknud mul mitu ööd magada. Konkreetselt ta hävitas selle minu jaoks. Ta tahab teha kampaanialehele mingi ulmelise kellade ja viledega disaini, mis ausalt öeldes on ilus silmale vaadata küll, aga ei tööta kahjuks. Igal kampaanialehel peavad olema must-be asjad, muidu see lihtsalt ei tööta. Kui keegi ei tea, mis on kampaanialeht, siis see on leht, kus on kogu fookus pandud ainult ühele tegevusele - näiteks liitumisele e-posti listiga. Vaata neid näiteid: www.internetiturundus.ee , internetmarketing.ee/teadmisedrahaks/. Hetkel viskas kopa ette, kui nad mööda minu arvuti ekraani teise prantsuse tüdrukuga sõrmega triipe tõmbasid ja küsimusi küsisid. Andsin neile küll teada, et nad võivad olla küll väga head disainerid ja muidu naljaninad, aga töötavat kampaaniaveebi nad ei ole kompetentsed tegema. Mis seal ikka, mul makedoonia ettevõtlikele noortele e-kursuse tegemisega niigi tööd palju, et andsin neile täied õigused korraldada veebikampaania. Isegi kui nad minult nõu küsivad, siis ma ei ole eriti motiveeritud neile vastama, sest see ei ole enam The Big Plan. Aga noh, eks näis mis saab ja loodan, et neid peagi elu õpetab.

Seepärast hakkasingi mõtlema, et kui ma ei saa siit seda, mille järele ma olin isikliku arengut silmas pidades tulnud - edukad veebikampaaniad, internetiturundamine ja enda harimine just läbi praktika sel erialal, siis miks kuradi pärast ma siin olen? Et vaielda totakate kolleegidega absurdsete küsimuste üle?

Tegelikult olen siiksi positiivne inimene ja loodan, et leiame erimeelsustele kiiresti lahenduse. Lihtsalt mulle ei meeldi, kui minu visioon rikutakse ebaotstarbekatel ja minule arusaamatutel eesmärkidel.


Lisaks see õnnetu ajakiri Libertas. Nimelt tahan ma tuua ajakirja rohkemate inimesteni ja kasutada ära see potentsiaal, mis tal on - saada ülemaailmselt tuntuks noorteajakirjaks. Kahjuks teised nii ei taha. Olen küll üritanud suu, käte ja jalgadega selgeks teha ennast, aga ei miskit. Mulle ei meeldi, et see ajakiri on ühesuunaline - meie anname aga ei saa midagi vastu. Tahan seda muuta kahesuunaliseks niiet algaksid vestlused ja sügavad arutelud. Aga no eks näis. Hetkel oleme jõudnud sinnamaani, kus otsustame seda PDF faili toppida erinevatese foorumitesse ja suhtlusportaalidesse, et alustada diskussiooni juba seal, kus lugeja on harjunud diskuteerima. Igal juhul, kahtlane. Sihtkoht on sama, teepikkus aga erinev.

Ka see pani mõtlema, et mida kuradit ma siin teen, kui ma ei saa ka selles projektis end niimoodi arendada nagu mina tahan?

Aga õnneks on mul täiesti enda projekt, kuhu ma ei lase sekkuda mitte ühelgi prantsuse lavakunstnikul ega targutajast õudusunenäo kuningannal. Vajan küll tõlkijat, aga kogu strateegia, disaini, sisu otsustan mina. Selleks püha lehmaks on minu Kuidas teha internetis äri e-kursus. Juba esimene artikkel on valmis. Hetkel on suured plaanid sellised, et kavatsen selle avaldada 3-s keeles - inglise, makedoonia ja eesti keeles. Kuid ennem tuleb sisu valmis kirjutada ja veebikeskkond luua. Ja see saab olema täiesti tasuta. Nagu sa tead: ''Best things in life are free.'' nii on ka minu kursus. Tegelikult ma ei tohigi mingit tasu võtta selle eest. :D Kursuse fookus on suunatud just sellistele tegelastele nagu mina olen. Ettevõtlik noor, kes tahab olla oma elu peremees. Eks ma isegi veel ka paljut ei tea, millest ma kirjutama hakkan, aga saabki asja käigus ise ka õppida, nagu mul tavaks on. :)
Selle e-kursusega on muidugi ka 1 suur AGA. Ma ei pea selle tegemiseks Makedoonias olema. Ning ma usun, et kui mind homme mingi imeliku põhjuse pärast Eestise kupatataks, siis ma jätkaks selle projektiga niikuinii, sest see on minu jaoks väga inspireeriv ettevõtmine. :)


Kokkuvõtteks siis, et minu vabatahtliku aega on tekkinud väikene stress, aga ma olen tubli ja ole sina ka tubli. :)

No comments:

Post a Comment